חמש תרופות סבתא מומלצות לשלשול

חוסר פעילות והתייבשות: בעיות אלו שכיחות יותר עם הגיל ועלולות להחמיר עצירות. התייבשות בילדים נגרמת בדרך כלל מהקאות, שלשולים או שניהם. זה יכול לקרות גם כאשר ילדים אינם ששים לשתות עקב פצעים בפה או כאב גרון. התייבשות שלשול יכולה להיות קטלנית עבור ילדים צעירים וקשישים.

ילדים עם שלשול חריף צריכים להמשיך בתזונה הרגילה שלהם כל עוד השלשול אינו חמור או מלווה בהקאות

אין לתת תרופות נגד שלשולים או הקאות אלא אם כן הורה הרופא שלך. שוחח עם הרופא שלך על תופעות לוואי אפשריות ובקש תחליף אם התרופה גורמת לבחילות, שלשולים, עצירות או בעיות אחרות.

תרופות ללא מרשם תחת פיקוחו של רופא

כמה תרופות ללא מרשם יכולות לסייע בטיפול בשלשול חריף אם התסמינים אינם חמורים. Kaopectate) לופרמיד (אימודיום) למרות שתרופות אלו יכולות להקל על הסימפטומים של שלשול, הן אינן יכולות לטפל בגורם הבסיסי. עם זאת, אלא אם כן הם קשורים לסוגים מסוימים של זיהומים, אל תשתמש בהם לשלשולים.
לפרטים נוספים על חמש תרופות סבתא מומלצות לשלשול ותרופות סבתא לשלשול נא לבדוק כאן: trufotsavta.co.il

תוספי פרוביוטיקה המכילים חיידקים "טובים" מועילים יכולים לפעמים לעזור לאנשים עם עצירות כרונית. למרות שלעיתים קרובות שלשול חולף מעצמו, כמה תרופות ביתיות יכולות להקל על התסמינים ולהאיץ את ההחלמה.

התייבשות עלולה להיות מסוכנת לילדים ולקשישים

כך שאם יש להם שלשול, חשוב מאוד לעודד אותם לשתות מים. בהשוואה למי שתייה בלבד, פתרון זה יעיל יותר בחידוש המים לאחר שלשול. זה כולל החדרת נוזלים נוספים בבית, כגון תה, מרק, מי אורז ומיץ, למניעת התייבשות, ושימוש בתמיסות של מלח להחזרת הפה (ORS) לטיפול בהתייבשות.

ORS הוא משקה מים טהור המכיל אלמנטים חיוניים אשר מסולקים מהגוף בזמן שלשול. אורט אינה מפסיקה שלשול, אלא מחליפה נוזלים ומלחים חיוניים שאבדו, מונעת או מטפלת בהתייבשות ומפחיתה את הסיכון להתייבשות.

עבור שלשולים קשים או הקאות

מומלצים משקאות חליפי מינרלים נוזליים כגון Pedialyte, Infalyte, Cerealyte, Naturalyte ו-Rehydralyte. יש לטפל בכל דבר הגורם לשלשול, הקאות או תסמינים אחרים במהלך או לאחר הטיפול בהתייבשות. הורים ממליצים להשתמש בתמיסות תוצרת בית כדי לגרום להתקף מיידי של שלשול אצל הילד – לפני שמופיעים סימני התייבשות.

פתרונות הידרציה פומיים OTC לילדים כגון Pedialyte הם הנוזלים המומלצים לבחירה לילדים עם שלשולים

התרופות הביתיות הנפוצות ביותר לשלשול הן יוגורט, בננה, אורז, הל ומי סוכר. הגורמים השכיחים ביותר לשלשול חריף כוללים וירוסים, חיידקים וטפילים, הרעלת מזון, תרופות, במיוחד אנטיביוטיקה, אלרגיות למזון וחומרים רעילים. זיהומים, במיוחד זיהומים ויראליים, הם אחד הגורמים השכיחים ביותר לשלשולים והקאות בילדים.

באופן כללי

כאשר זה נגרם על ידי וירוס, יש מעט שניתן לעשות כדי להקל על הילד מהקאות ושלשולים. ובגלל שאתה עושה קקי, הסיכוי גבוה ששלשול יוביל להתייבשות. אם השלשול נמשך יותר משבוע או שבועיים, בדיקות צואה ודם יכולות לעזור לקבוע את הגורם הסביר ביותר לבעיה ולהנחות את הטיפול.

הרופא שלך יבצע בדיקה יסודית וייתכן שיזמין בדיקות כדי לקבוע את הגורם לשלשול הכרוני שלך ולספק טיפול. כאשר המטפלים מרגישים שילדיהם חולים קשות בשלשולים ודלקת ריאות, הם יכולים לקחת אותם לרופא מיד.

המטפלים משתמשים גם בתרופות ביתיות לשלשול (47%) ודלקת ריאות (28%)

רוב המטפלים ב-EDC ו-IDN הזכירו שימוש בתרופות ביתיות למקרים קלים של שלשולים ודלקת ריאות לפני שפנו לעזרה מספק שירותי בריאות. בנוסף לשינויים בשיטות האכלה ובתרופות ביתיות, 33 אחוזים מעובדי הבריאות שנכללו בדוח המחקר משתמשים בתרופות שנקבעו בעצמם לדלקת ריאות, ו-72 אחוזים משתמשים ב-ORS שנרכשו בחנות לשלשולים.

מחקר אחד בדק את ההשפעות של יוגורט עם אסידופילוס ופרוביוטיקה אחרת בהשוואה ליוגורט ללא אסידופילוס על ילדים שסבלו משלשול הנגרם על ידי אנטיביוטיקה

אסידופילוס ויוגורט המכילים אסידופילוס הם תרופות מוכרות לשלשול, אך ייתכן שהשפעות הטיפול לא יהיו דרמטיות בהתאם לגורם לשלשול.

מזונות לאכול

למרות שזה עשוי להיראות מנוגד לאינטואיציה לאכול מזונות מסוימים לשלשול, זה יכול לעזור להקל על הסימפטומים של שלשול ולהבטיח שהבריאות שלך לא תתדרדר אם אתה לא אוכל. אכלו דיאטה משקמת. כאשר מתאוששים משלשולים, דיאטה עם מנות קטנות וארוחות תכופות עשויה להיות טובה יותר משלוש ארוחות גדולות ביום. עודדו אותו לאכול ולשתות כמויות קטנות של מזון ונוזלים חמש עד שבע פעמים ביום. ילדים עם התייבשות חמורה יותר עשויים להזדקק לטיפול במיון או בבית חולים.

סודה

בין אם זה קוקה קולה או 7 UP, אינה מומלצת לילד עם הקאות ושלשולים. במקרה שהנוסחה המלאה של ORS אינה זמינה, תצטרך להשתמש בתמיסה תוצרת בית, אך היא אינה יעילה כל כך לטיפול בהתייבשות. ברוב המדינות, פתרונות ביתיים הם ההמלצה לטיפול מונע ונוסחת ORS המלאה לטיפול, כפי שמתואר כאן.

שלשול יכול להיות מאוד מעצבן

אבל רוב האנשים יכולים להיות מטופלים ביעילות עם מנוחה ותרופות ביתיות. שלשול מתייחס לצואה מוגברת מדי יום ו/או לצואה רכה או רופפת. זה עשוי להיות מעצבן במשך שעות או ימים, ולאחר מכן התסמינים אמורים להשתפר. אנשים מבוגרים אינם נוטים יותר לסבול משלשולים מאחרים, אך אם הם סובלים משלשול, הם יכולים לפעמים לפנות לטיפול רפואי.

להלן שש דרכים יעילות ובטוחות לעזור לך להיפטר משלשולים

וחמישה דברים שלעולם לא תעשה אם יש לך את בעיות הצואה הללו. יבגניה לוקזנקו / Shutterstock שיעול דבש אין דבר גרוע יותר משיעול יבש שמחזיק אותך ער בלילה, אבל למרבה המזל, יש כמה תרופות טבעיות לשיעול מיושנות שיכולות לעזור.